Saturday, October 20, 2012

ကြဲျပားျခားနားမႈႏွင့္ တရုတ္တုိ႔၏အျမင္

ေအာက္ပါစာစုမွာ “ဤကမာၻကုိ တရုတ္တုိ႔ႀကီးစုိးသည့္အခါ၀ယ္” ဘာသာျပန္စာအုပ္၊ အခန္း (၈) မွ ေခါင္းစဥ္ငယ္တစ္ခုကုိ ထုတ္ႏႈတ္တင္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။

        တစ္ေန႔တြင္ တ႐ုတ္ျပည္သည္လည္း အျခားေသာ မဟာအင္အားႀကီး နုိင္ငံမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ ကမာၻၾကီးအား ၎၏သမုိင္းေၾကာင္းႏွင့္ စံထားခ်က္မ်ားကုိ အေျခခံကာ ႐ႈျမင္လာေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ စာေရးသူတုိ႔၏ ကမၻာၾကီးကား ေထြလီကာလီ ျခားနား ဆန္းျပားလွသည္ ျဖစ္ေပရာ တ႐ုတ္ျပည္သာမက မည္မွ်က်ယ္ဝန္းလွသည့္တုိင္းျပည္ပင္ျဖစ္ပါေစ ကမာၻၾကီး၏ ကုိယ္စားျပဳ ပုံစံငယ္အျဖစ္ အၾကမ္းဖ်င္းသေဘာ ရပ္တည္ရန္ပင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါေခ်။ သုိ႔ျဖစ္ရာ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ ေမြးရာပါျဖစ္သည့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား၊ သမုိင္းေၾကာင္းမ်ား၊ လူမ်ဳိးစုမ်ား၊ စံထားခ်က္မ်ား စသည့္ မတူကြဲျပားမႈအေပၚ တ႐ုတ္တုိ႔၏ သေဘာထားမွာ သိသိသာသာ အေရးပါလာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ၎တုိ႔ႏွင့္မတူ ျခားနားသူမ်ားအား တ႐ုတ္တုိ႔ မည္သုိ႔ဆက္ဆံသနည္း။ ၎တုိ႔အေပၚ ေလးစားသမႈျဖင့္ မည္သုိ႔ နားလည္ေပးမည္နည္း။ ယင္းေမးခြန္းမ်ားကား ေျဖဆုိရန္ ခက္ခဲလွ၏။ ပထမအေၾကာင္းရင္းမွာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးမွလြဲ၍ တ႐ုတ္ျပည္ သမုိင္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္မွာ ကမာၻႏွင့္ အဆက္အသြယ္ျပတ္ေတာက္ေနခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပင္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအေၾကာင္းရင္းမွာမူ ႐ုိး႐ုိးရွင္းရွင္းပင္ျဖစ္၏။ ေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖမွာ မၾကံဳရေသးသည့္ အနာဂတ္တြင္သာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။ ယေန႔ တ႐ုတ္ျပည္၏ ျပဳမူခ်က္မ်ားက ယင္းအေျဖ၏ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းကုိသာ လွစ္ဟျပေနၾကသည္။ ဤသည္မွာလည္း ၎၏ မ်က္ေမွာက္အင္အားၾကီး အဆင့္အတန္းမွာ ေနာင္ျဖစ္လာမည့္အဆင့္၏ တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းမွ်သာ ရွိေသးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိေမးခြန္းမ်ား၏ အေျဖအတြက္ ေရွ႕တြင္ ေဆြးေႏြးမည့္အခ်က္အခ်ဳိ႕ကုိ ထည့္သြင္း စဥ္းစားႏိုင္ပါသည္။
          
           လူမ်ဳိးေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ တ႐ုတ္တုိ႔၏အေတြ႔အၾကံဳမွာ သီးသန္႔ထူးျခား၏။ တစ္ခ်ိန္က လူမ်ဳိးစုေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ကြဲျပားခဲ့ၾကသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ယေန႔အခါ၌မူ တ႐ုတ္လူမ်ဳိး (ဟန္လူမ်ဳိး) ကုိ လူမ်ဳိးစုတစ္ခုတည္း အျဖစ္သာ မွတ္ယူၾက၏။ တုိင္းရင္းသားမ်ားဟု ေခၚေဝၚခံရသည့္ လူနည္းစုလူမ်ဳိးစုတုိ႔မွာ လူဦးေရစုစုေပါင္း၏ ၉ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ်ပင္ မရွိေခ်။ ဇီဝသိပၸံပညာရွင္ ဝမ္ေရွာင္ေဒါင္ ေျပာစမွတ္ျပဳသကဲ့သုိ႔ပင္ “တ႐ုတ္အခ်င္းအခ်င္းတြင္ မူလမ်ဳိးႏြယ္ အရင္းအျမစ္ ကြဲျပားေကာင္း ကြဲျပားႏိုင္ေသာ္လည္း ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေသာ တ႐ုတ္တုိ႔က ၎တုိ႔သည္ မ်ဳိးႏြယ္တစ္ခုတည္းမွ ဆင္းသက္လာသည္”ဟု ယုံၾကည္ၾက၏။ တ႐ုတ္ျပည္၏ ရွည္လ်ားလွေသာ သမုိင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ဖန္တီးမႈမ်ား၏ ရလဒ္ပင္တည္း။ အက်ဳိးဆက္မွာ တ႐ုတ္တုိ႔အေနျဖင့္ လူမ်ဳိးစုကြဲျပားျခင္းကုိ အေလးမထား၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈလာၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ လူနည္းစု လူမ်ဳိးကြဲမ်ားအေပၚ အေလးေပး အသိအမွတ္ျပဳမႈ နည္းပါးျခင္း၊ အထင္အျမင္ေသးျခင္း၊ တန္းတူေနရာမေပးလုိျခင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ အိႏၵိယအပါအဝင္ ကမၻာ့လူဦးေရအမ်ားဆုံး တုိင္းျပည္မ်ားျဖစ္သည့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ဘရာဇီး၊ အင္ဒုိနီးရွား စသည္တုိ႔တြင္ မတူကြဲျပားသည့္ လူမ်ဳိးစုမ်ား အတူတကြ ေနထုိင္ၾကျခင္းကုိ အသိအမွတ္ျပဳ႐ုံမွ်မက ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားျခင္းပင္ ရွိ၏။ တ႐ုတ္ျပည္၌မူ တရားဝင္ေၾကညာထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း (လူမ်ားစု ဟန္တ႐ုတ္တုိ႔က) လူမ်ဳိးတစ္မ်ိဳးတည္း၏ တုိင္းျပည္အျဖစ္ ခံယူထားသည့္ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာကုိ ေတြ႔နိုင္ေလသည္။
         
           “တ႐ုတ္ေတြက သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးတည္းလုိ႔ ခံယူထားေတာ့ အျခားလူမ်ဳိးေတြကုိလည္း သူတုိ႔လုိပဲ ထင္ၾကတယ္။ အိႏၵိယတုိ႔၊ အာဖရိကန္တုိ႔ ဆုိတာလည္း သူတုိ႔လုိ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးတည္းလုိ႔ ထင္ထားၾကတယ္” ဟု တ႐ုတ္ပညာရွင္ ဟြမ္ပင္းက သုံးသပ္ျပသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ ျပင္ပကမၻာ၏ လူမ်ဳိးေရး ကြဲျပားမႈသဘာဝမွာ တ႐ုတ္တုိ႔အဖုိ႔ နားလည္ရခက္သည့္ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ ေလေတာ့သည္။ တ႐ုတ္ျပည္တြင္းမွ တိဗက္လူမ်ဳိးစုမ်ား၊ ဝီဂါမ်ားအေပၚ ဟန္တ႐ုတ္တုိ႔၏ သေဘာထားႏွင့္ ဆက္ဆံျပဳမူပုံမ်ားမွာ စာေရးသူတုိ႔ သိျပီးပင္ျဖစ္သည္။ ဟြမ္ပင္းကမူ ဤသုိ႔ ဝန္ခံ၏။

          “တ႐ုတ္ျပည္ကား ေလ့လာစရာမ်ားစြာ က်န္ေသးေတာ့သည္။ အေျခခံအက်ဆုံးအေနျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မည္သူမည္ဝါ ျဖစ္သည္၊ မည္သည့္အရပ္မွလာသည္၊ မည္သုိ႔ျဖစ္ထြန္းလာသည္ စသည့္အခ်က္ မ်ားစြာကုိ ေလ့လာရန္လုိပါသည္။ တ႐ုတ္ဆုိသည့္အျဖစ္ကုိ အလုိအေလ်ာက္ ရလာသည္ဟု မမွတ္ယူသင့္ပါ။ ထုိအျဖစ္မွာ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ လုပ္ဇာတ္ခင္းခဲ့ ၾကေသာေၾကာင့္ သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အေနျဖင့္ ျပင္ပကမာၻသုိ႔ သင္ခန္းစာတစ္ခုခု ေပးႏိုင္ပါ၏။ သုိ႔ရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္ သင္ယူစရာ ေျမာက္ျမားစြာကုိ ေလ့လာျပီးမွသာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။”

        သုိ႔ရာတြင္ ရာစုႏွစ္မ်ားခ်ီကာ အျမစ္တြယ္ခဲ့သည့္ အျမင္တစ္ခုကုိ ေျပာင္းလဲရန္မွာ အခ်ိန္တုိအတြင္း ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရာ မရွိေခ်။ ပစၥကၡအေျခအေန၌မူ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံတြင္ တ႐ုတ္တုိ႔ကထိပ္ဆုံး၊ ထုိ႔ေနာက္ လူျဖဴမ်ား၊ ထုိ႔ေနာက္ အျခားလူမ်ဳိးမ်ား၊ ေအာက္ဆုံး၌ အသားအေရာင္ မည္းနက္သူမ်ား စသျဖင့္ ထူးျခား႐ႈပ္ေထြးလွသည့္ တ႐ုတ္တုိ႔၏ လူမ်ဳိးေရးအျမင္မွာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ျဖင့္ ကမာၻၾကီးအေပၚ သက္ေရာက္ဖြယ္ရာ ရွိေလသည္။

          တ႐ုတ္တုိ႔၏ အျခားေသာ လကၡဏာတစ္ရပ္မွာ ထက္သန္လြန္းသည့္ မိမိကုိယ္မိမိ ယုံၾကည္မႈပင္ျဖစ္၏။ ထိုင္ဝမ္မွ တ႐ုတ္စာေရးဆရာ ဘုိယန္၏ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ထုတ္ “အ႐ုပ္ ဆုိးသည့္ ကုိတ႐ုတ္” (The Ugly Chinaman) အမည္ရွိ စာအုပ္မွာ တ႐ုတ္ျပည္တြင္း၌ ေခတ္စားလွ၏။ ယင္းစာအုပ္တြင္ တ႐ုတ္တုိ႔ကုိ အၿမဲတမ္း အစြန္းႏွစ္ဖက္အတြင္း ေရြ႕လ်ားေနသူမ်ား အျဖစ္ ေဖာ္ျပထားသည္။

           “နာတာရွည္စြဲေနသည့္ ေအာက္က်ေနာက္က်ႏိုင္မႈႏွင့္ လြန္လြန္ကဲကဲ ပလႊားမႈမ်ားအၾကား ျဖစ္၏။ သိမ္ငယ္သည့္အခါမ်ားတြင္ သူသည္ ကြၽန္တစ္ဦး ျဖစ္၏။ ပလႊားသည့္အခါမ်ားတြင္မူ သူသည္ လူရမ္းကားတစ္ဦး ျဖစ္ေလသည္။ သိမ္ငယ္သည့္အခါမ်ားတြင္ မည္သူမဆုိ သူ႔ထက္သာလြန္၏။ ပလႊားသည့္အခါ၌မူ ထုိေန႔အဖုိ႔ သူႏွင့္ တူသူတန္သူ မရွိေတာ့ျပီတည္း” ဟူလုိ။

           ယင္းကား ရာစုႏွစ္တစ္ခုၾကာ အရွက္တကြဲ အက်ဳိးနည္းျဖစ္ခဲ့ရျခင္းက တ႐ုတ္တုိ႔၏ အဇၥ်တၱကုိ မည္မွ်ထိခုိက္ေစခဲ့ေၾကာင္း ျပသျခင္းပင္တည္း။ မည္သုိ႔ပင္ ထိခုိက္ခဲ့ပါေစ တ႐ုတ္တုိ႔အေနျဖင့္ လူသားမ်ဳိးႏြယ္၏ ထိပ္ဆုံးအဆင့္၌ ၎တုိ႔ရွိေနသည္ဟု ယုံၾကည္ဆဲျဖစ္သည္မွာလည္း မွတ္သားစရာ ျဖစ္ေလသည္။ အျခား ထိုင္ဝမ္စာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္သူ လူလင္းကလည္း ဤသုိ႔ မွတ္ခ်က္ျပဳခဲ့သည္။ 

           “တ႐ုတ္တုိ႔အေနျဖင့္ ၎တုိ႔မွာ အေနာက္ တုိင္းသားမ်ား အပါအဝင္ လူမ်ဳိးအားလုံးထက္ သာလြန္သည္ဟု မွတ္ယူၾကသည္” ဟူသတတ္။ 

            မည္သည့္ဖြ႔ံျဖိဳးဆဲႏိုင္ငံ၏ နုိင္ငံသားမ်ားမွ ဤသုိ႔ေသာ မိမိကုိယ္မိမိ သရဖူမကုိဋ္ ေဆာင္းထားသည့္ ယုံၾကည္မႈမ်ဳိး မထားၾကသည္မွာ အမွန္ပင္တည္း။ ထုိသုိ႔ မိမိကုိယ္မိမိ အထင္ၾကီးပလႊားမႈကုိ လူမ်ဳိးေရးလကၡဏာ သက္သက္အျဖစ္ မျမင္အပ္ေပ။ လူမ်ဳိးေရး အပါအဝင္ ႏွစ္ေထာင္ခ်ီသယ္ပုိးလာ ခဲ့သည့္ ယဥ္ေက်းမႈအစုအေဝး၏ ထင္ဟပ္ခ်က္တစ္ရပ္ အျဖစ္သာ ႐ႈျမင္သင့္၏။ စာေရးသူတုိ႔ ေလ့လာခဲ့သည့္အတုိင္း သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ တ႐ုတ္တုိ႔မွ လူမ်ဳိးျခားတုိ႔အေပၚ သေဘာထားမွာ ရံဖန္ရံခါ၌ တ႐ုတ္နည္းအတုိင္း လိုက္နာက်င့္သုံးႏိုင္စြမ္း မရွိသူမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ရံဖန္ရံခါ၌မူ သိမ္းသြင္းဆြဲေဆာင္ ကာ (တ႐ုတ္လူမ်ဳိးအျဖစ္) ဝါးမ်ဳိရန္ ျဖစ္ႏိုင္သည့္သူမ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း တ႐ုတ္တုိ႔ကုိယ္တုိင္၏ မိမိကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈ အေျခအေနေပၚ မူတည္ကာ ေျပာင္းလဲေလ့ရွိသည္ကုိ ေတြ႔ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ “တ႐ုတ္” လူမ်ဳိးဟု ဆုိျခင္းကပင္ ရာစုႏွစ္မ်ားစြာ ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းႏွင့္ သိမ္းသြင္းျခင္းတုိ႔အေပၚတြင္ ကမၸည္းတပ္ခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။ တ႐ုတ္နန္း႐ုိးမဟုတ္သည့္ “က်င္” (မန္ခ်ဴး) မင္းဆက္ကုိ ဥပမာၾကည့္ပါ။ (တ႐ုတ္) လူမ်ဳိး ျဖစ္မႈမွာ ပုံေသေအးခဲေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ တျဖည္းျဖည္း အျမစ္တြယ္ျခင္းႏွင့္ ေရရွည္တြင္ ဝါးမ်ဳိျခင္းအျဖစ္ ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

           အျခား လူသားမ်ဳိးႏြယ္မ်ားထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္သည္ဟူေသာ တ႐ုတ္တို႔၏ သေဘာထားမွာ ကမၻာၾကီးအတြက္မူကား ျပႆနာတစ္ရပ္ ပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။ ထုိသေဘာထားမွာ တ႐ုတ္ျပည္ၾကီး ဆင္းရဲကာ အင္အားခ်ည့္နဲ႔ခ်ိန္၌ ျပႆနာရွိသကဲ့သုိ႔ တ႐ုတ္ျပည္ႀကီး အင္အားေတာင့္တင္းကာ ကမၻာတစ္ခြင္သုိ႔ ၾသဇာေညာင္းလာခ်ိန္၌လည္း ျပႆနာအၾကီးအက်ယ္ ရွိေလသည္။ ဥေရာပႏွင့္ အေနာက္တုိင္းႏိုင္ငံမ်ား၌လည္း ထုိသုိ႔ေသာ သာလြန္ျမင့္ျမတ္သည္ဟူသည့္ သေဘာထားမ်ား တ႐ုတ္တုိ႔ႏွင့္ အျပိဳင္ရွိသည္မွာ အမွန္ပင္။ သုိ႔ရာတြင္ တ႐ုတ္တုိ႔ႏွင့္ အေနာက္တုိင္း လူမ်ဳိးၾကီး အယူအဆမ်ားအၾကား ျခားနားခ်က္ႏွစ္ခု ရွိသည္။ ပထမအခ်က္မွာ တ႐ုတ္တုိ႔၏ ေသြးနားထင္ေရာက္မႈ သည္ ပုိမုိရွည္လ်ားေသာ သမုိင္းေၾကာင္းရွိ၏။ အျခားအခ်က္တစ္ခုမွာ ကမၻာ့လူဦးေရ၏ ငါးပုံတစ္ပုံကုိ တ႐ုတ္တို႔က ကုိယ္စားျပဳထားျခင္းပင္တည္း။ ယင္းမွာ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု သုိ႔မဟုတ္ ျဗိတိန္တုိ႔၏ ေခတ္အေကာင္းဆုံး ကာလကထက္ မ်ားစြာ သာလြန္ေလသည္။ ထုိအသာစီးရမႈေၾကာင့္ မဟာအင္အားၾကီးတ႐ုတ္တုိ႔ကုိ မည္သုိ႔ျပဳမူေစမည္နည္း ဆုိသည့္ ေမးခြန္းမွာ လြန္စြာအေရးပါေလသည္။

            တ႐ုတ္တုိ႔အေနျဖင့္ အင္အားၾကီးႏိုင္ငံအျဖစ္ ကမၻာ့ေခါင္းေဆာင္ပုိင္း ေနရာကုိ ရထုိက္သည္ ဟု ယုံၾကည္၏။ လြန္ခဲ့ေသာရာစုႏွစ္ ႏွစ္ခုကာလကုိမူ ၎တုိ႔၏ သမုိင္းေၾကာင္းမွ ေသြဖည္သြားေသာ အစိတ္အပုိင္းအျဖစ္ မွတ္ယူၾကသည္။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အသစ္တက္လာသည့္ တ႐ုတ္ေခါင္းေဆာင္တုိင္းက အတိတ္မွျဖစ္ရပ္ကုိ ျပန္လည္အဖတ္ဆယ္ရန္၊ တ႐ုတ္ျပည္၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ျပန္လည္တင္ေျမႇာက္ရန္ သမုိင္းေပးတာဝန္အျဖစ္ ၾကိဳးပမ္းလာခဲ့ၾက၏။ တ႐ုတ္ျပည္ ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ေရးအေတြးအေခၚကုိ အတိအလင္းေဖာ္ထုတ္သူမွာ ထိပ္တန္းနိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရး ပါရဂူ ရန္႐ႈေတာင္ပင္ ျဖစ္၏။

           “တ႐ုတ္ျပည္ အေျချမင့္လာျခင္းမွာ သဘာဝျဖစ္စဥ္ပါေပ။ တ႐ုတ္တုိ႔ကား သမုိင္းတစ္ေခတ္မွ ၎တုိ႔၏ ေအာင္ျမင္မႈႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဂုဏ္ယူၾကသူမ်ား ျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝဝ ေက်ာ္အတြင္း တ႐ုတ္ျပည္မွာ မဟာအင္အားၾကီးႏိုင္ငံ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးျပီ။ တ႐ုတ္တုိ႔မွာ အတိတ္သမုိင္းအတြက္ ဂုဏ္ယူသေလာက္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တ႐ုတ္ျပည္ၾကီး၏ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္ကုိ ၾကည့္ကာ စိတ္မခ်မ္းေျမ့ျဖစ္ၾကရသည္။ တ႐ုတ္တုိ႔အေနျဖင့္ တ႐ုတ္ျပည္ အေျချမင့္လာျခင္းသည္ အသစ္ရရွိလာျခင္း မဟုတ္။ ႏိုင္ငံတကာစင္ျမင့္သုိ႔ တစ္ဖန္ ျပန္ေရာက္ရွိလာျခင္းဟုသာ မွတ္ယူၾက၏။”

            သုိ႔ျဖစ္ရာ တ႐ုတ္ျပည္ျမင့္တက္လာျခင္းႏွင့္ နံပါတ္တစ္ေနရာသုိ႔ ျပန္လည္ရယူျခင္းမွာ သမုိင္း၏ ေရွာင္လႊဲ၍ မရႏိုင္ေသာ ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္ဟုသာ ၎တုိ႔အေနျဖင့္ မွတ္ယူၾကေလသည္။ တ႐ုတ္တုိ႔၏ ကြဲျပားျခားနားျခင္းအေပၚ ႐ႈျမင္ပုံ၊ အေပၚစီးမွစိတ္ထား၊ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လုိမႈ တုိ႔၏ ေရေသာက္ျမစ္မ်ားမွာ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီ တည္ေဆာက္လာသည့္ ယဥ္ေက်းမႈႏိုင္ငံေတာ္၌ အေျခတည္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ယင္းတုိ႔အနက္ ပထမတစ္ခုမွာ တ႐ုတ္တုိ႔သည္ ယဥ္ေက်းမႈအရာ၌ အထက္တန္းက်သူမ်ားဟူေသာ ခံယူခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ဒုတိယတစ္ခုမွာ ၎တုိ႔သည္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ အမ်ဳိးအႏြယ္ျဖစ္သည္ ဆုိျခင္းပင္။ ထုိခံယူခ်က္မ်ားကပင္ ဇမၺဴဒီပါ၏ အလယ္ဗဟို ႏိုင္ငံေတာ္ဆုိသည့္ စိတ္ဘဝင္ကို ေဖာ္ညႊန္းေနၾကျခင္း မဟုတ္ပါလား။
  
         ထုိေရွးက်လွသည့္ အယူအဆကား ေရွးေဟာင္း အီဂ်စ္၊ ဂရိႏွင့္ ေရာမႏိုင္ငံေတာ္မ်ားမွ အျမင္မ်ားႏွင့္ ေခတ္ျပိဳင္ပင္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့၏။ သုိ႔ရာတြင္ အတိတ္မွ ေရႊေခတ္ကုိ အနာဂတ္ အတြက္ နည္းေပးလမ္းျပအျဖစ္ ခံယူရန္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အီဂ်စ္လူမ်ဳိးမ်ား၊ ဂရိသုိ႔မဟုတ္ အီတာလ်ံတုိ႔အေနျဖင့္ စိတ္ကူးထဲပင္ ထည့္ၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ ဤေနရာ၌ တ႐ုတ္တုိ႔၏ ခံယူခ်က္ ေျပာင္းျပန္က်ပုံမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ ကြက္တိဟုပင္ ဆုိႏိုင္ေလသည္။ ထုိခံယူခ်က္က ထူးျခားလွသည့္ တ႐ုတ္သမုိင္း၏ ၾကံ့ၾကံ့ခံ အရွိန္အဝါၾကီးမႈကုိ ေဖာ္ျပေနသည့္အျပင္ ထုိသုိ႔ေသာအျမင္မ်ား မၾကာမီအနာဂတ္တြင္ ေျပာင္းလဲသြားရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိေၾကာင္းကုိပါ ညႊန္ျပေနၾကေလသည္။ တ႐ုတ္ျပည္ အေျချမင့္လာျခင္းက ယင္းသေဘာထားကုိ ပုိမိုိခုိင္မာေစရန္ တြန္းအားေပးသကဲ့သုိ႔ပင္ ရွိေတာ့သည္။

           တ႐ုတ္ျပည္အေပၚ အေနာက္တုိင္းမွ သုံးသပ္ခ်က္မ်ား၏ ျပႆနာမွာ တ႐ုတ္ျပည္၏ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ (ဒီမုိကေရစီ အခြင့္အေရးမ်ား နည္းပါးျခင္းႏွင့္ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ျဖစ္ေနျခင္း) အေပၚ အထူးျပဳထားျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ စစ္ေရးအရ ျခိမ္းေျခာက္လာႏိုင္မႈကုိ ထည့္တြက္ထားေသာ္လည္း မဆုိစေလာက္သာျဖစ္၏။ အမွန္၌ တ႐ုတ္ျပည္ အေျချမင့္လာျခင္းမွ ေပၚထြက္လာမည့္ စိန္ေခၚမႈမွာ အျခားမ်က္ႏွာစာမ်ားထက္ မိမိကုိယ္မိမိ ဇမၺဴဒီပါ၏ အလယ္ဗဟုိ ႏိုင္ငံေတာ္ျဖစ္သည္ (ဝါ) အျခားသူတုိ႔ထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္သည္ ဟူသည့္ သေဘာထားကုိ အေျခခံေသာ ယဥ္ေက်းမႈပုိင္းဆုိင္ရာ စိန္ေခၚမႈပင္ ျဖစ္ႏိုင္ေလသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ဆုိရလွ်င္ တ႐ုတ္ျပည္ အေျချမင့္လာျခင္းမွ ေပၚထြက္လာသည့္ ေျဖဆုိရန္အခက္ခဲဆုံးေမးခြန္းမွာ “ဒီမုိကေရစီ ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္၊ မလာႏိုင္” ဆုိျခင္းမဟုတ္။ “ကြဲျပားျခားနားမႈကုိ တ႐ုတ္တုိ႔ မည္သုိ႔ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းမည္နည္း” ဆုိသည့္ ေမးခြန္းသာလွ်င္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

            ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား အေျချမင့္လာစဥ္က ေရေၾကာင္းခ်ဲ႕ထြင္မႈ၊ ကုိလုိနီျပဳျခင္းမ်ားျဖင့္ အင္အားျပခဲ့ၾက၏။ အေမရိကန္တုိ႔ တစ္ေခတ္ထြန္း လာသည့္အခါ ေလေၾကာင္းအသာစီးရမႈ၊ ကမၻာလုံးဆုိင္ရာ စီးပြားေရးစုိးမုိးႏိုင္မႈ တုိ႔ျဖင့္ အင္အားျပခဲ့သည္။ ယခု တ႐ုတ္တုိ႔ကလည္း ပုံစံအသစ္ျဖင့္ ပါဝါျပဦးမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္၏။ စၾကဝဠာလုံးဆုိင္ရာ အယူအဆ၊ ယဥ္ေက်းမႈျဖန္႔ခ်ိေရး စသည္တုိ႔တြင္ အေနာက္တုိင္းႏွင့္ ဆင္တူမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း တ႐ုတ္တုိ႔၏ ထုံးတမ္းမ်ားမွာ သိသိသာသာ ျခားနားလွ၏။ တ႐ုတ္တုိ႔၏ ေလာကအျမင္၌ လူမ်ဳိး၊ ယဥ္ေက်းမႈ အတန္းအစား အနိမ့္အျမင့္ကုိ နက္နက္႐ိႈင္း႐ႈိင္း လက္ခံထားေလရာ တ႐ုတ္ျပည္ၾကီး ဂလုိဘယ္ပါဝါအျဖစ္ အေျချမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ စာေရးသူတုိ႔ ကမာၻၾကီးတြင္ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ လူမ်ဳိးေရးဆုိင္ရာဝါစဥ္မ်ား တ႐ုတ္တုိ႔၏႐ႈျမင္ပုံအတုိင္း ေျပာင္းလဲျဖစ္ထြန္းလာရန္ ရွိေလသည္။ ကမၻာ့တုိက္ၾကီးမ်ား၊ ႏိုင္ငံမ်ားအား တ႐ုတ္ျပည္၏စက္ဝန္းအတြင္း တစ္စစသိမ္းသြင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် (စကားခ်ပ္။ အာဖရိကတုိက္မွာ ထုိအေျခသုိ႔ ဆုိက္ေနျပီးျဖစ္၏။ စာေရးသူ) ထုိႏိုင္ငံမ်ား အေနျဖင့္ ေတာင့္တင္းလွသည့္ တ႐ုတ္အင္ပါယာ၏ စီးပြားေရးအျဖည့္ခံအျဖစ္သာမက ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အမ်ဳိးအႏြယ္ဆုိင္ရာတုိ႔တြင္ တ႐ုတ္တုိ႔ ႐ႈျမင္ထားသည့္ အနိမ့္အျမင့္ပုံစံအတုိင္း လက္ေဝခံမ်ားအျဖစ္ ပါဝင္လာရန္သာ ရွိပါသတည္း။

No comments:

Post a Comment